PRZYJMOWANIE SKARG I WNIOSKÓW
Komendant Miejski Policji w Chorzowie przyjmuje osobiście, a także upoważnił swojego I Zastępcę do przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków. Interesanci są przyjmowani przez Komendanta Miejskiego Policji w Chorzowie lub I Zastępcę Komendanta Miejskiego Policji w Chorzowie w poniedziałki w godzinach 15.30 – 17.00 (za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy). W razie nieobecności Komendanta Miejskiego Policji w Chorzowie lub I Zastępcy Komendanta Miejskiego Policji w Chorzowie we wskazanym terminie interesanci w ramach skarg i wniosków są przyjmowani przez Nieetatowego Koordynatora ds. skargowych lub jego zastępcę.
NIEZBĘDNE INFORMACJE DLA SKARŻĄCEGO
ART. 225 § 1 KPA
"Nikt nie może być narażony na jakikolwiek uszczerbek lub zarzut z powodu złożenia skargi lub wniosku albo z powodu dostarczenia materiału do publikacji o znamionach skargi lub wniosku,
jeżeli działał w granicach prawem dozwolonych.""Granice tej ochrony wyznacza zgodność z prawem działania osoby składającej skargę lub wniosek.
W związku z tym ochronie nie podlega osoba, która poprzez wniesienie skargi lub wniosku narusza dobra chronione innych osób, dopuszczając się przestępstwa oszczerstwa, zniesławienia lub zniewagi, albo też ujawnia prawnie chronione informacje."J. Borkowski, w: Adamiak, Borkowski, Komentarz 2004, s. 813
INFORMACJE OGÓLNE
Prawo do składania skarg i wniosków jest prawem zagwarantowanym wszystkim obywatelom przez Konstytucję Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 22 marca 1997 r. (art. 63).
Tryb rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późniejszymi zmianami) oraz Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5 , poz. 46).
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
Skarga powinna zawierać: wskazanie osoby od której pochodzi (imię i nazwisko lub nazwa), adres wnoszącego oraz określenie przedmiotu sprawy. Celem zapewnienia sprawnego załatwienia sprawy zaleca się określać przedmiot sprawy poprzez zwięzły opis i jednoznaczne wskazanie zarzutów lub wniosków.
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
Skargi mogą być składane ustnie w każdej jednostce organizacyjnej Policji w ustalonych dniach i godzinach. Przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisuje wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie. W protokole zamieszcza się datę przyjęcia skargi lub wniosku, imię, nazwisko (nazwę) i adres zgłaszającego oraz zwięzły opis treści sprawy.
Kierownicy jednostek organizacyjnych Policji lub wyznaczeni przez nich zastępcy obowiązani są przyjmować obywateli w sprawach skarg i wniosków co najmniej raz w tygodniu. Informacja o dniach i godzinach przyjęć powinna być wywieszona na widocznym miejscu w siedzibie jednostki oraz podporządkowanych jej jednostkach organizacyjnych.
PRZYJMOWANIE SKARG I WNIOSKÓW
Komendant Miejski Policji w Chorzowie przyjmuje osobiście, a także upoważnił swojego I Zastępcę do przyjmowania obywateli w sprawach skarg i wniosków.
Interesanci są przyjmowani przez Komendanta Miejskiego Policji w Chorzowie lub I Zastępcę Komendanta Miejskiego Policji w Chorzowie w poniedziałki w godzinach 15.30 – 17.00 (za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy). W celu zapewnienia właściwej obsługi akces spotkania należy wyrazić w formie pisemnej jasno określając jego tematykę, co pozwoli na rzeczowe załatwienie sprawy.
W razie nieobecności Komendanta Miejskiego Policji w Chorzowie lub I Zastępcy Komendanta Miejskiego Policji w Chorzowie we wskazanym terminie interesanci w ramach skarg i wniosków są przyjmowani przez Nieetatowego Koordynatora ds. skargowych lub jego zastępcę.
Ponadto interesanci w ramach skarg i wniosków mogą być przyjmowani przez Komendantów Komisariatów w godzinach urzędowania przez podległych Komendantów Komisariatów Policji i ich Zastępców, Naczelników Wydziałów i ich zastępców, bezpośrednich przełożonych oraz funkcjonariuszy pełniących służbę w patrolach oficerskich i służbach kontrolnych z ramienia Komendy Miejskiej Policji w Chorzowie.
Ponadto skargi i wnioski dotyczące działalności Komendy Miejskiej Policji w Chorzowie i podległych komisariatów Policji można składać :
- ustnie do protokołu – w Komendzie Miejskiej Policji w Chorzowie przy ul. Legnickiej 1 41-500 w Chorzowie w dni robocze, w godzinach 7.30 – 15.30 (w poniedziałki za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w godzinach 15.30 – 17.00 przez Nieetatowego Koordynatora Skargowego lub jego zastępcę, a w godz. 17.00- 20.00 przez funkcjonariusza pełniącego dyżur z kierownictwa lub służbę kontrolną) w siedzibie Komendy Miejskiej Policji w Chorzowie, gdzie wyznaczeni policjanci działający w imieniu Komendanta Miejskiego Policji w Chorzowie – przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w powyższym zakresie,
- osobiście, uprzednio przygotowany dokument – w Zespole Prezydialnym Komendy Miejskiej Policji w Chorzowie w dniu powszednie w godz. 7.00- 15.30, w innym terminie u dyżurnego Komedy Miejskiej Policji w Chorzowie
- faksem na numer 32 7715 244
- za pośrednictwem ePUAP -adres strony internetowej www.epuap.gov.pl
- za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres komendant@chorzow.ka.policja.gov.pl
- listownie na adres: Komenda Miejska Policji w Chorzowie ul. Legnicka 1, 41-500 Chorzów
Głuchoniemi petenci Komendy Miejskiej Policji w Chorzowie oraz osoby mające trudności w komunikowaniu się mogą skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego, osoba uprawniona winna zgłosić taką potrzebę w dowolnej formie (np. pisemnie, za pomocą e-maila, telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej, za pomocą faksu itp.), co najmniej 3 dni robocze (za wyjątkiem sytuacji nagłych) przed przewidzianym terminem kontaktu kontaktując się z: dyzurny@chorzow.ka.policja.gov.pl komendant@chorzow.ka.policja.gov.pl lub telefonicznie: 32 7715 255
|
- Organ administracji publicznej, w przypadku braku możliwości realizacji świadczenia zawiadamia wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji uprawnień określonych w Ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 roku o języku migowym i innych środkach komunikowania się.
WAŻNE!
Zgodnie z § 8 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu osoby wnoszącej sprawę pozostawiane będą bez rozpoznania.
Pouczenie związane z wejściem w życie przepisów RODO
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Komendant Miejski Policji w Chorzowie(KMP). KMP wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Adres mailowy: iod@chorzow.ka.policja.gov.pl. Pani/Pana dane osobowe będą wykorzystywane
w celu rozpatrzenia wniesionej/go przez Panią/Pana skargi/wniosku. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego/rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków. Pani/Pana dane osobowe: będą udostępnione wyłącznie podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa oraz nie będą wykorzystywane w celu profilowania. KMP nie zamierza przekazywać Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji sprawy, a następnie archiwizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści danych oraz ich sprostowania. Przysługuje także Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, gdyż wynika z przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego/rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków i jest niezbędne do rozpatrzenia wniesionej/go przez Panią/Pana skargi/wniosku.