Przedszkolaki już wiedzą jak korzystać z nr 112
Jak wezwać pomoc, kiedy można dzwonić pod 112, m.in. o tym rozmawiali z przedszkolakami policjantki z Zespołu Profilaktyki Społecznej chorzowskiej Komendy oraz pracownicy Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego. Pogadanka miała na celu promować korzystanie we właściwy sposób z numeru 112.
Mł. asp. Katarzyna Wiernicka oraz st. post. Dagmara Białach wspólnie z pracownikami Wojewódzkiego Centrum Powiadamiania Ratunkowego, spotkali się z przedszkolakami przy Siemianowickiej w Chorzowie w ramach działań promujących korzystanie we właściwy sposób z numeru 112. Dzieci wykazały się dużą wiedzą kiedy należy dzwonić na numer alarmowy 112, wymieniając m.in. pożar, osobę leżącą na chodniku, czy kradzież w sklepie. Prowadzący przekazali dzieciom co należy powiedzieć przez telefon, aby skutecznie wezwać pomoc. Przedszkolaki teraz wiedzą, że bez powodu, czy dla żartu nie należy dzwonić na numer 112, aby nie blokować telefonu alarmowego. Zgłoszenie alarmowe to informacja o nagłym zdarzeniu zagrażającym życiu i zdrowiu człowieka lub mienia. Spotkanie było również okazją porozmawiania o bezpieczeństwie, oraz o pierwszej pomocy. Na koniec przedszkolaki mogli poczuć się jak prawdziwy policjant zasiadając za kierownicą oznakowanego radiowozu.
112 to numer alarmowy, pod który można dzwonić bezpłatnie z telefonu stacjonarnego lub komórkowego na terenie całej Unii Europejskiej. Wybierając 112, rozmówca uzyskuje połączenie z odpowiednią służbą ratunkową (policją, strażą pożarną lub pogotowiem ratunkowym), a numer jest dostępny jest przez całą dobę.
Numer 112 funkcjonuje obecnie we wszystkich państwach członkowskich UE równolegle z krajowymi numerami alarmowymi (np. 999 lub 110). Dania, Finlandia, Malta, Holandia, Portugalia, Rumunia oraz Szwecja postanowiły przyjąć numer 112 jako swój jedyny lub podstawowy krajowy numer alarmowy.
Więcej informacji na stronie Europejskiego Stowarzyszenia Numeru Alarmowego.