Wiadomości

Przedszkolaki już wiedzą jak korzystać z nr 112

Data publikacji 26.02.2018

Jak wezwać pomoc, kiedy można dzwonić pod 112, m.in. o tym rozmawiała z przedszkolakami policjantka z Zespołu Profilaktyki Społecznej chorzowskiej Komendy. Pogadanka miała na celu promować korzystanie we właściwy sposób z numeru 112.

Mł. asp. Katarzyna Wiernicka spotkała się z przedszkolakami przy Siemianowickiej w Chorzowie w ramach działań promujących korzystanie we właściwy sposób z numeru 112. Dzieci wykazały się dużą wiedzą kiedy należy dzwonić na numer alarmowy 112, wymieniając m.in. pożar, osobę leżącą na chodniku, czy kradzież w sklepie. Prowadząca przekazała dzieciom co należy powiedzieć przez telefon, aby skutecznie wezwać pomoc. Przedszkolaki teraz wiedzą, że bez powodu, czy dla żartu nie należy dzwonić na numer 112, aby nie blokować telefonu alarmowego. Zgłoszenie alarmowe to informacja o nagłym zdarzeniu zagrażającym życiu i zdrowiu człowieka lub mienia.

112 to numer alarmowy, pod który można dzwonić bezpłatnie z telefonu stacjonarnego lub komórkowego na terenie całej Unii Europejskiej. Wybierając 112, rozmówca uzyskuje połączenie z odpowiednią służbą ratunkową (policją, strażą pożarną lub pogotowiem ratunkowym), a numer jest dostępny jest przez całą dobę.

Numer 112 funkcjonuje obecnie we wszystkich państwach członkowskich UE równolegle z krajowymi numerami alarmowymi (np. 999 lub 110). Dania, Finlandia, Malta, Holandia, Portugalia, Rumunia oraz Szwecja postanowiły przyjąć numer 112 jako swój jedyny lub podstawowy krajowy numer alarmowy.

Więcej informacji na stronie Europejskiego Stowarzyszenia Numeru Alarmowego.

Powrót na górę strony