Dzień Służby Cywilnej
11 listopada to święto urzędników i pracowników korpusu służby cywilnej w administracji rządowej. Służba cywilna działa w celu zapewnienia zawodowego, rzetelnego, bezstronnego i politycznie neutralnego wykonywania zadań państwa w urzędach administracji rządowej.
11 listopada to święto urzędników i pracowników korpusu służby cywilnej w administracji rządowej. Służba cywilna działa w celu zapewnienia zawodowego, rzetelnego, bezstronnego i politycznie neutralnego wykonywania zadań państwa w urzędach administracji rządowej.
Korpus służby cywilnej tworzą także pracownicy zatrudnieni w Policji. Pracownikiem służby cywilnej może zostać osoba, która spełnia następujące wymogi:
• jest obywatelem polskim lub, za zgodą Szefa Służby Cywilnej, obywatelem innego państwa,
• korzysta z pełni praw publicznych,
• nie była skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne lub przestępstwo umyślne skarbowe,
• posiada kwalifikacje wymagane na danym stanowisku pracy,
• cieszy się nieposzlakowaną opinią.
Kandydaci do pracy w służbie cywilnej wyłaniani są w drodze otwartego i konkurencyjnego naboru na wolne stanowiska pracy. Korpus służby cywilnej dzieli się na pracowników służby cywilnej i mianowanych przez Szefa Służby Cywilnej urzędników służby cywilnej.
Wszystkim pracownikom służby cywilnej życzymy pomyślności w życiu osobistym i dalszych sukcesów w pracy zawodowej!